Friday, June 29, 2012

ကံေကာင္းတဲ့ ကိုယ့္မိန္းမ

သားက (၂၅၀၀)တဲ့ ေယာက်ၤားေရ….
ဘာအတြက္လဲ
အ.ထ.က(၂) သဃၤန္းကြၽန္းဆိုတဲ့ တံဆိပ္ေလး ဝယ္ရမယ္တဲ့….
တံဆိပ္ဖိုးက လြန္လွခ်ည္လားကြာ
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရဲ႕ ႐ိုက္ကြက္ေတြေပါ့…..
ဆရာမေတြကလည္း စာက မသင္ရေသးဘူး….ေငြညႇစ္တာက အရင္
သူတို႔လည္း သနားပါတယ္…..
ေက်ာင္းအပ္တုန္းကလည္း ေပးရေသးတယ္ မဟုတ္လား
ေက်ာင္းအပ္တုန္းက  နည္းပါတယ္…..(၁၅၀၀)တည္း…..စီမံခ်က္နဲ႔မို႔တဲ့….ဒါေပမဲ့ အခန္းေျပာင္းခကေတာ့ (၁၀၀၀၀)ေတာင္ ေပးခဲ့ရတယ္….ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ပင္စင္ယူေတာ့မွာမို႔လို႔တဲ့…..
လြန္လြန္းတယ္ဗ်ာ
ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ဒီရာသီမွာ သိန္းတစ္ရာ မွန္းထားတာတဲ့….
ဟုတ္ပါ့မလား မိန္းမရာ
႐ွင္ ဘာသိလို႔လဲ….က်ဳပ္သူငယ္ခ်င္းဆရာမ ေျပာျပတာ…..အဲဒါေတြက သူတို႔ မရဘူးတဲ့…. ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးတစ္ေယာက္တည္း ဝိုက္တာတဲ့….တစ္ေလာက အတိုင္ခံရေသးတယ္ေလ….

တိုင္သင့္တာေပါ့….တိုင္ေတာ့ ဘာထူးလာလဲ
ဘာမွ မထူးေသးဘူး…..လာလိမ့္ဦးမယ္….တစ္လ တစ္မ်ဳိး…..
ဒါဟာ ကေလးသူငယ္ အၾကမ္းဖက္မႈတစ္မ်ဳိးပဲဗ်
အဲဒါေတြ က်ဳပ္ မသိဘူး…..ကေလးအတြက္ဆိုေတာ့ ေပးေနရမွာပဲ….
ဒါကေတာ့ ဒါေပါ့ေလ…..အရင္က ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမဆို သိပ္ေလးစား အထင္ႀကီးတာ…..အခုေတာ့  စဥ္းစားစရာပဲ
ေတာ္ေသးတယ္ ေယာက်ၤားေရ…ငယ္ငယ္က ဆရာမ သိပ္ျဖစ္ခ်င္တာ….အေဖက မလုပ္ခိုင္းလို႔…. အေမ့ေနာက္လိုက္ ၿပီး ေစ်းေရာင္းရင္း ေစ်းသည္ျဖစ္လာတာ အမ်ားႀကီး ကံေကာင္းတယ္….
အင္းေလ…..က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ လိုင္စင္ရ ဓားျပေတြက မ်ားသားပဲဗ်ာ…. ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ ခံၾကရဦး မွာေပါ့…. ေနာ




ခရီး

ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ဒီေလာက္ေလွ်ာက္ခဲ႔ၿပီးမွေတာ့
ေနာက္ျပန္မလွည့္သင့္ေတာ့ဘူး…..၊
ေဝးေသးလား…?
ဆက္ ေလွ်ာက္….
ပန္းတိုင္ကို သြားရမွာလား….?
သြားေနရတာက ပန္းတိုင္လား….?
စံ-ဇာဏီဘို ဘယ္မွာလဲ ေဟ့…။

ဒါနဲ႔……ငါ့ခရီးက….
ျပန္လွည့္ေနတာလား…..?
ျပန္လည္ေနတာလား….?
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔
လူတစ္ေယာက္ငွားရဦးမယ္ေလ….။

အပင္အို

မင္းေလးက ကိုယ့္အိပ္မက္ေပမယ့္
ကိုယ့္ဆီ မလာခ်င္ပါနဲ႔
မေခၚရက္ဘူး…။

ပ်ံလိုက္ပါ အသာအယာ…
မဟန္တာ မေငးနဲ႔
တန္ရာသာ ေတြးေပါ့ကြယ္
ငွက္ကေလးေရ
သင့္ေတာ္ရာ သြား, အျမင့္ေပၚမွာ နားလိုက္စမ္းပါ့
အပိတ္အပင္ ကင္းကင္း
စိတ္အစဥ္ ႐ွင္း႐ွင္းနဲ႔ေပါ့…။

ပ်ံလိုက္စမ္းပ….
ဟိုမွာ ၿမိဳင္စခန္း….
အဝင္လမ္းက ႀကိဳဆို
ေနမညိဳခင္ ေရာက္လိမ့္….။
ဒီမွာက
ခဏတာ အရိပ္လွေပမယ့္
တစ္ဘဝစာ စိတ္မခ်ရလို႔ပါ…။

Tuesday, June 26, 2012

အမည္မေဖာ္လိုသူ ေဒၚမိမိေလး

 (သားေလး ေလးတန္း တက္တုန္းက ျဖစ္သည္၊)
ေယာက်ၤားေရ…..သားကို က်ဴ႐ွင္ ေျပာင္းမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ထင္တယ္၊
ဘာျဖစ္လို႔လဲ….က်ဴ႐ွင္ မေကာင္းလို႔လား
မဟုတ္ဘူး…..ေက်ာင္းမွာ ေန႔တိုင္း အ႐ိုက္ခံေနရတယ္တဲ့
စာ မရလို႔လား
တစ္ေၾကာင္းမဟုတ္ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ေပါ့….ကေလးပဲဟာ ႐ိုက္မယ္ဆို ႐ိုက္စရာခ်ည္းေပါ့ ဟဲ့…
ဘယ္ဆရာမက ႐ိုက္တာလဲ
အတန္းပိုင္ ေဒၚမိမိေလး
ေဒၚမိမိေလးကို မိန္းမ သိတယ္ မဟုတ္လား
သိလို႔ပဲ သူ႔ဆီ က်ဴ႐ွင္ မအပ္တာေပါ့
အတန္းပိုင္ဆီ အပ္မွ ကေလး သက္သာမွာေလ
ထီးတစ္ေခ်ာင္း သြားေပး ၿပီးၿပီ…..သူက အတန္းပိုင္ ဝိတ္နဲ႔ ဖိခ်င္တာ….က်ဴ႐ွင္ လက္ခံၿပီး စာေကာင္း ေကာင္း မသင္ဘူး…သူဆီ အပ္လည္း ေနာက္က်ဴ႐ွင္ထားရဦးမွာပဲ….သူက သခ်ၤာနဲ႔ အဂၤလိပ္စာ မသင္ဘူး၊
ဟ….ဒါဆို ဘာသင္ဦးမွာလဲ
ဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့….က်န္တာေတြက်ေတာ့လည္း သူ႕သမီးနဲ႔ သင္ခိုင္းတာ….၊
လူပါးဝလိုက္တာ….ဒီအခ်ိန္ႀကီးက်မွ ကိုးလိုးကန္႔လန္႔ကြာ
က်ဴ႐ွင္ႏွစ္ခုက်ျပန္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး ေယာက်ၤားေရ….ကေလးလည္း နားရမွာ မဟုတ္ဘူး….စာကို ၿငီး ေငြ႕သြားမွာေတာင္ စိုးရတယ္…၊
ဒီႏွစ္ေတာ့ ထားလိုက္ေတာ့…..သားကိုပဲ ေခ်ာ့ထားရမွာေပါ့…ေနာ..
ေစာင့္ၾကည့္ဦးမယ္…..တရားလြန္လာရင္ေတာ့ ထိုင္ ၾကည့္ မေနဘူး…

ေက်ာင္းဖြင့္စတြင္ ဆရာမမ်ား ပညာျပတတ္သည္၊ သူတို႔ဆီ က်ဴ႐ွင္အပ္လာေအာင္ နည္းစံု သံုးတတ္သည္၊ သူတို႔ ပစ္မွတ္မွာ…သူတို႔ဆီ က်ဴ႐ွင္မအပ္ေသာ အိမ္က ဂ႐ုစိုက္ေသာ စာသိပ္မေတာ္ေသာ ကေလးမ်ား ျဖစ္ သည္၊ ကိုေနာ သားေလး အပါအဝင္ျဖစ္သည္၊ ေဒၚမိမိေလး၏ ဗ်ဴဟာတစ္ခုက စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း သည္၊
(ေန႔တိုင္း သားေလး ေျပာျပသည္ကို ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားျခင္း ျဖစ္သည္၊ မလိမ္တတ္ေသာ ကေလးမို႔ အား လံုး မမွန္ေတာင္ အားလံုး မလြဲႏိုင္ပါ)
ေဒၚမိမိေလးသည္ ေက်ာင္းဖြင့္စတြင္ သူ႕လက္သံေျပာင္ေၾကာင္း ျပသ၍ ေျခာက္ထားလိုက္သည္၊ သိပ္မၾကာ ခင္ သူ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္လိုက္သည္၊ ေက်ာင္းတြင္ အာဟာရေကြၽးေသာအခါ သူပစ္ မွတ္ထားေသာ ကေလးမ်ားကို ထရပ္ခိုင္းသည္၊ အျခားကေလးမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ လႉႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး ပစ္မွတ္မ်ားကို တစ္ေသာင္းစီ အလႉခိုင္းသည္။ အိမ္က တစ္ေသာင္း မ်ားေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ သားေလးက ေဒၚမိမိေလး လႉခိုင္းတာမို႔ လႉမွ ျဖစ္မယ္ဟု ငို႐ွာသည္၊
ငိုမွာေပါ့…သားေလး ေၾကာက္ေနသည္ကိုး….ေၾကာက္မွာေပါ့….ေျခာက္ထားတာကိုး…။

ကိုေနာက လမ္းၫႊန္ခ်က္ေပးလိုက္သည္။
ဒီတစ္ခါ ႐ွိေစေတာ့….တစ္ေသာင္း ေပးလိုက္….ေနာက္ေနာင္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္းေတာင္း ….. အိမ္ကို ေမးဦးမယ္လို႔ ေျပာ….ၾကားလား….သား…။
ဟုတ္ကဲ့….။

ဒီႏွစ္ ဘယ္လိုလာမလဲ…ေစာင့္ၾကည့္ရေပဦးမည္။
ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ ေပၚလာၿပီဆိုေတာ့ ေနာင္ႏွစ္ အဲဒီမွာ ထားဖို႔ စဥ္းစားရေပမည္၊ ေက်ာင္းလခေတြလည္း သိပ္မ ဆိုးလွ၊ က်ဴ႐ွင္လည္း ထားစရာမလို၊ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီး ေငြညႇစ္တာ လည္း မခံရေတာ့၊ ဆရာမေတြကိုလည္း ဖား ေနစရာ မလို၊ စာ ပိုေတာ္မလာေတာင္ လူႀကီးေရာ ကေလးပါ စိတ္ခ်မ္းသာလိမ့္မယ္….ထင္တာပဲေလ….ေနာ…။

အခ်စ္ဖလား


အလွမ္းမမီတာ ဝမ္းမနည္းဘူး….
ကိုယ္ကမွ ၾကံ့ခိုင္မႈ မျပည့္တာ….။
`အားနည္းသူ လမ္းဖယ္စတမ္း´ေခတ္မွာ
မင္းေ႐ြးတာ မွ်တပါတယ္ေလ…။

မင္းအခ်စ္ကို ဆြတ္ခူးမယ့္
လူေတာ္ကို အားေပးဖို႔
ငါ့လက္တစ္စံု
တခုပ္တရ ေဆးေၾကာထားတယ္….။
လုပ္ပြဲ ဟုတ္/မဟုတ္
မင္းပဲ သိလိမ့္မယ္….။

စိုးရိမ္မိတယ္….
ထည္ဝါမႈရဲ႕ သေကၤတ ျဖစ္ရေတာ့မယ့္
မင္းအတြက္…..။

ယုံလုိက္….
ေနာင္တစ္ႀကိမ္ၿပိဳင္ပြဲ
ကိုယ္ ဗိုလ္စြဲရေစ့မယ္…
ေနာက္ၿပီး… ကိုယ့္ရင္ခြင္ဟာ
ဧည့္ခန္းတစ္ခု မျဖစ္ေစရဘူးကြယ္….။

ႏွင္းဆီျဖဴ


 
 ရဲမွ ႏွင္းဆီေခၚၾကေလမလား…?
မတူႏိုင္တာကို နားလည္ေပးပါ…၊
သင္းတို႔လိုပါပဲ…..
ရွင္သန္ဖို႔ အၾကင္နာေတြ ေမွ်ာ္လင့္ဆဲပါ….။

ကိုယ့္မွာလည္း
အပြင့္ခ်ပ္ အစံုအလင္
လက္နက္ေတြ တပံုတပင္ပါေလ….၊
အလွအပအေၾကာင္း
ဇာခ်ဲ႕ မေျပာခ်င္
သင္းတို႔ေပးတဲ႔ အမွတ္အတိုင္းရွိေစ…..။

ပြင့္မိေခ်ၿပီ…..
မပန္ခ်င္ရင္ ေခါင္းေတြေ႐ႊ႕ထား….
ဆူးေၾကာက္ရင္ ဒူးေထာက္ေနၾကေပါ့….။
လူသားတို႔ ဆႏၵအတိုင္း
ဆူးမ်ား ပန္းပြားျဖစ္ေစသတည္း…
သို႔မဟုတ္……..။

Wednesday, June 20, 2012

ေတာ

 
ပန္းတိုင္း မေမႊးၾက
ေတာတိုင္း မေအးျမ….
လူမေျပာနဲ႔
ေတာကိုယ္တိုင္ ျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူလို႔…..၊
အပူ႐ွိန္တက္ေအာင္
လူေတြ ကလက္ၾကေနတာမ်ားလား…။
သူ႔ေၾကာင့္ ငါ့ေၾကာင့္ လက္ညႇဳိးထိုး
ခံၾကရတာ တစ္ကမၻာလံုး….၊

`အို….လူအေပါင္းတို႔…
ၿငီးတြားမေနၾကနဲ႔…
တားဆီးလို႔မရတာ ေသခ်ာရင္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ကာကြယ္ၾကေလာ့…´၊

ပူတယ္လည္း ဆုိၾကေသး….
ကြန္ကရစ္ေတာထဲလည္း ေနၾကေသး….
အံ့ပါ့….ဒါလား ၿမိဳ႕ဆိုတာ…။

(၆ ၊ ၆၊ ၁၂)

ဆရာအျဖစ္မွ စြန္႔လႊတ္ျခင္း

 
ေနသာေသာ တစ္ညေနတြင္ ငါးတန္းတက္ေနေသာ တစ္ဦးတည္းေသာသားေလးႏွင့္အတူ မိသားစု
 လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္ၾကသည္၊ တစ္ေနရာတြင္ အစ္မႀကီးတစ္ဦးက သားေလးကို လွမ္းၾကည့္ေနသျဖင့္…..
သား…..ဟို အစ္မႀကီးကို သိလား သားကို ၾကည့္ေနတယ္
သိသားပဲ…တစ္တန္းတုန္းက ဆရာမေလ
ဆရာမဆိုရင္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ေလ
ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ပါဘူး
ကိုယ့္ဆရာမပဲ သားရယ္ ႏႈတ္ဆက္ရမွာေပါ့
ဘယ္ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ပါ့မလဲ ႐ွင္ရယ္….တစ္တန္းတုန္း သားကို ႐ိုက္လိုက္တာမ်ား…႐ႈိးေတြ အထပ္ထပ္ပဲ… က်ဳပ္မွာ မ်က္ရည္ ေတာက္ေတာက္က်တယ္….အဲဒီတုန္းက ေက်ာင္းေတာင္ ထုတ္ပစ္လိုက္ခ်င္တာ… သိပ္စိတ္နာဖို႔ေကာင္းတဲ့ ဆရာမ…ကေလးနဲ႔ မတန္ေအာင္႐ိုက္တာ သိလား….႐ွင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မွာစိုး လို႔ ေျပာမျပတာ….၊
ဘာျဖစ္လို႔ ႐ိုက္တာလဲ
အတန္းထဲမွာ ေဆာ့လို႔
အတန္းထဲ ေဆာ့ရင္ေတာ့ ႐ိုက္ခံရမွာေပါ့….တစ္ေယာက္တည္းလား….
ဟုတ္ဘူး…..ဆယ္ေယာက္ေလာက္႐ွိမယ္
ေတာ္႐ံု ႐ိုက္ရင္ ရတာပဲ ႐ွင္ရယ္
ဆယ္ေယာက္က သားတို႔ အတူတူေဆာ့တာလား
ဟုတ္ဘူး…..အားလံုး ဆရာမဆီမွာ က်ဴ႐ွင္မတက္တဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲ….
သားက အျခားဆရာမေတြကို ႏႈတ္ဆက္ပါတယ္…. အဲဒီ တစ္ေယာက္ပဲ ႏႈတ္ဆက္ခိုင္းလို႔မရတာ….၊

(ကိုေနာက လူႀကီးပီပီ သြန္သင္လိုက္ရသည္)
သား….အဲဒီ ဆရာမကို စိတ္နာေနလား
အင္း…..
သားေရ….ဒီလုိပါပဲ ဆရာဆိုတိုင္း အေကာင္းခ်ည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး….မတရားဘူးထင္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ မပစ္လိုက္ နဲ႔…….ၾကားလား…..။
ဟုတ္……၊

Friday, June 8, 2012

ျမန္မာစာအဖြဲ႕သို႔ အိတ္ဗလာ ေပးစာ

 
သို႔/                                           
ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္                                    
ျမန္မာစာအဖြဲ႕ဦးစီးဌာန                                    
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။                            
                                                                                                                             ၂၁ ၊ ၁၁ ၊ ၂၀၁၁ ။           
အေၾကာင္းအရာ။        ။ ခရီးေဆာင္ျမန္မာအဘိဓာန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးတင္ျပျခင္း။
မဂၤလာပါ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ႀကီးခင္ဗ်ား။
ခရီးေဆာင္ျမန္မာအဘိဓာန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္ေဆြးေႏြးခြင့္ျပဳပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ကြၽန္ ေတာ္သည္ ျမန္မာစာအဖြဲ႕မွ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ခရီးေဆာင္ျမန္မာအဘိဓာန္ကို ေဆာင္ထားသည္ မွာ ကာလအတန္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ ဤအဘိဓာန္၏ အားကိုးႏိုင္ေလာက္ေသာေကာင္းျခင္းအျဖာျဖာကို အထူးတင္ ျပ ေနစရာမလိုဟု ထင္ျမင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ၀ါသနာအေလ်ာက္ ဟိႏၵီစာေပကိုေလ့လာရင္း ဟိႏၵီ ျမန္မာအဘိဓာန္တစ္ေစာင္ ျပဳစုလ်က္႐ွိပါသည္။ ထိုဟိႏၵီျမန္မာအဘိဓာန္၏ ေနာက္ဆံုးအဆင့္အေနျဖင့္ ျမန္ မာစာထဲေရာက္ေနေသာ ဟိႏၵီေ၀ါဟာရမ်ားကို ခရီးေဆာင္ ျမန္မာအဘိဓာန္အကူအညီျဖင့္ ေလ့လာႀကည့္ သည့္အခါ ခရီးေဆာင္ျမန္မာအဘိဓာန္၌ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႕႐ွိခဲ့ရပါသည္။
    
ခရီးေဆာင္ျမန္မာအဘိဓာန္၌ ေ၀ါဟာရမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ကုိျပရာတြင္ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရကို အဂၤလိပ္-အကၡရာျဖင့္လည္းေကာင္း၊တ႐ုတ္မေလးထိုင္းဂ်ပန္စေသာေ၀ါဟာရမ်ားကို ႐ိုမန္အကၡရာျဖင့္လည္းေကာင္း ျပထားပါေသာ္လည္း သကၠတႏွင့္ဟိႏၵီ(အမ်ားစု)ေ၀ါဟာရမ်ားကို ျမန္မာအကၡရာျဖင့္ျပထားပါသည္။
ထိုသို႔ျမန္မာအကၡရာျဖင့္ ျပေသာေၾကာင့္ အားနည္းခ်က္ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ပါသည္။ 
ကြၽန္ေတာ္၏အျမင္မွာ သကၠတ ႏွင့္ ဟိႏၵီေ၀ါဟာရမ်ားကို မူရင္းအကၡရာျဖစ္ေသာ ေဒ၀နာဂရီအကၡရာျဖင့္ ျပ သင့္သည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထို႔သို႔ မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အျခားေသာတ႐ုတ္ေ၀ါဟာရစသည္တို႔ကဲ့သို႔ပင္ ႐ိုမန္ အကၡရာျဖင့္ ျပသင့္ပါသည္။ သကၠတႏွင့္ဟိႏၵီေ၀ါဟာရမ်ား၌လည္း ျမန္မာ၌ကဲ့သို႔အေရးႏွင့္ အဖတ္ ကြဲျပား ေသာအရာဌာန မ်ားစြာ ႐ွိပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုအကၡရာမ်ားကို ျမန္မာအကၡရာျဖင့္ ဖလွယ္လိုက္သည့္အခါ အားနည္းခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။
အားနည္းခ်က္မ်ားမွာ…
 ၁၊ သတ္ပံုမွားျခင္း။    ၂၊ မူလအဓိပၸါယ္ႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနျခင္း။    ၃၊ မည့္သည့္ေ၀ါဟာရကို ျပထားမွန္း မသိရ ျခင္း။    ၄၊ ကုလားအသံုးအႏႈန္းမွန္သမွ်ကို ဟိႏၵီေ၀ါဟာရဟု ၫႊန္ျပသည္ဟု သံသယ၀င္မိျခင္း။-တို႔ ျဖစ္ပါ သည္။ ျပန္လည္သံုး သပ္ႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ပါသည္။ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ႀကီးမွ လိုအပ္မည္ဆိုပါက အေသးစိတ္ တင္ျပႏိုင္ရန္ ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳးစား၍ မွတ္သားစုေဆာင္ထားပါမည္။
    ျမန္မာစာအဖြဲ႕ႀကီးအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံအက်ဳိး စာေပအက်ဳိး ပိုမိုသယ္ပိုးႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ေမတၱာရည္သြန္း ေလာင္း လိုက္ပါသည္။

မွတ္ခ်က္။    ။ ဤစာကို စာတိုက္မွ ပို႔ေသာ္လည္း လိပ္စာေျပာင္းသြားၿပီျဖစ္၍ ျပန္ေရာက္လာပါသည္။ သို႔ ျဖစ္၍ စြမ္းႏိုင္သူမ်ား တဆင့္ ပို႔ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။


(၂၆)က်ပ္

 
ကလင္ ကလင္…..ကလင္ ကလင္….
ဟဲလို
ဆရာ…ကြၽန္ေတာ္ ဖိုးေဇာ္ပါ
ေအး…မင္း ရန္ကုန္ လာဦးမယ္ ဆို
လာမယ္ဆရာ…မွတ္ပံုတင္ လုပ္ေနလို႔
အဆင္ေျပလား
ေျပတယ္ဆရာေရ…ေန႔ခ်င္းၿပီး ရလာတာ
တယ္ဟုတ္ပါလား
ကြၽန္ေတာ့ ညီမေလးက တစ္ထိုင္တည္းနဲ႔ ရလာတာ ၊ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ႏွစ္ရက္ျဖစ္သြားတယ္ ၊ စာ႐ြက္စာတမ္း မစံုလို႔၊

ဘယ္ေလာက္ကုန္ေသးလဲ
တစ္ေယာက္ တစ္ေသာင္းပဲ က်တယ္

တစ္ေယာက္ တစ္ေသာင္းက လမ္းစရိတ္ကို ေျပာတာလား
မဟုတ္ဘူး၊ ႐ံုးမွာ ေပးရတာ၊

ဟုတ္လို႔လားကြာ၊ မင္းတို႔ စားတာ ေသာက္တာ၊ ဆိုင္ကယ္ဆီထည့္တာေတြကို ထည့္မေျပာနဲ႔ေလကြာ၊
ဆရာကလည္း ခက္ေနျပန္ပါၿပီ၊ အလကားရတာ ဘာ႐ွိလို႔လဲ၊ ဟိုတေလာက ဘသိန္းလုပ္တာ…ေျခာက္ေထာင္ပဲ က်တယ္၊ အဲဒါက တစ္ပတ္ၾကာတယ္၊ အခုဟာက တစ္ရက္တည္းနဲ႔ ရတာေလ၊ တန္ပါတယ္ဗ်ာ၊

ဦးခင္ရီေျပာေတာ့ (၂၆)က်ပ္ပဲ ဆို
အဲဒီခင္ရီက ကိုယ္တိုင္ လုပ္ဖူးလို႔လား

ဟ ေကာင္ရ…ဦးခင္ရီဆိုတာ မွတ္ပံုတင္ထုတ္ေပးတဲ့ဌာန လ.ဝ.က ဝန္ႀကီးကြ၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးပဲ၊ သူေျပာတာ ဘယ္လြဲပါ့မလဲ၊
ဟုတ္လား….ေအာ္….ဟုတ္မွာေပါ့ေလ….သူလုပ္ရင္ေတာ့ (၂၆)က်ပ္နဲ႔ ရႏိုင္တာေပါ့…။

ေအးေလ….ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရန္ကုန္လာခဲ့ဦး….
ဟုတ္….ဟုတ္ကဲ့ပါ…။


Tuesday, June 5, 2012

ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕ကို ပူေဇာ္ပါ၏

   
အခ်င္းခ်င္း ကလဲ့စားေခ်မႈသည္ လူသားမဆန္သျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ျစ္သည္။ ခရီးသြားမြတ္စလင္ကုလား (၁၀)ဦး အသတ္ခံရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္းပါ၊ မြတ္စလင္ျဖစ္၍ အသတ္ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဤကိစၥသည္ ကလဲ့စားေခ်ျခင္း မဟုတ္၊ ေဒါသေပါက္ကြဲျခင္းသာျဖစ္သည္၊ မြတ္စလင္(၁၀၀၀)ေသရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။
    ျဖစ္စဥ္ကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက မသီတာေထြးကိစၥသည္ သာမန္လုယက္မႈ သာမန္မုဒိမ္းမႈ သာမန္လူသတ္မႈ မဟုတ္ေခ်၊ ရခိုင္ေဒသခံမ်ား၏ ဘဝအာမခံခ်က္ကို အကဲစမ္းေသာလုပ္ရပ္ျဖစ္သည္၊ ဒီထက္ႀကီးက်ယ္ ေအာင္ ေျပာရလွ်င္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကိုထိပါးေသာကိစၥျဖစ္သည္။ တရားခံ(၃)ဦးသည္ အကယ္၍ လြတ္ ေျမာက္သြားပါက သူရဲေကာင္းအျဖစ္ ဂုဏ္ျပဳခံရႏိုင္သည့္ အေနအထား႐ွိသည္။ ဤေပါက္ကြဲမႈတြင္ ေတာင္ ကုတ္ၿမိဳ႕သားမ်ား၏ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေဆာင္႐ြက္တတ္မႈႏွင့္ ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈအား ပုထုဇဥ္ တစ္ ေယာက္အေနျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္၊ ကိုေနာသာဆိုလွ်င္ ဒီထက္ ပိုမိုေပါက္ကြဲျပမိေပမည္။
    ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေ႐ွ႕႐ွဳ၍ တရားခံ(၃)ဦးကို လူျမင္ကြင္းတြင္ ကြပ္မ်က္သင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ ရခိုင္လူထု စိတ္ေက်နပ္၍ တစ္ျပည္နယ္လံုး ေအးခ်မ္းေပလိမ့္မည္။

ရွင္သန္ခြင့္

ငါ ေရာက္လာတာ ငိုဖို႔မဟုတ္ဘူး…၊
အရိပ္ရမွ သိပ္လွတယ္ထင္ရင္
လည္ကိုသာ လွီးၾကေတာ့
ငါ့ေသြးက ေရႊမျဖစ္ေတာင္
ေရထက္ေတာ့သာတယ္….။
တစ္ကိုယ္လံုး ခုတ္လွီး,
ေသြးေခ်ာင္းစီးလည္း ေက်နပ္တယ္…။

`အလို….
သူတို႔တစ္ေတြ
ေၾကာ့ရွင္းလို႔ပါလား...၊´
ငါ့မွာေတာ့...
မွန္မၾကည့္ရဲတာ ၾကာေပါ့…။´


ေသြးေတြလည္း ေပးရဲတယ္...၊
ခႏၶာနဲ႔လည္း ရင္းရဲတယ္.....၊
ကမၻာေျမနဲ႔ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ႕ၿပီးတာေတာင္မွ
ရွင္သန္ခြင့္ထက္ ပို မေမွ်ာ္ဘူး….။

Monday, June 4, 2012

ပါခ်န္ျမစ္



ဟုိဘက္ကမ္းမွာ အေရာင္ေတြ လင္းလက္
ဒီဘက္ကမ္းမွာ အေမွာင္ေတြ တြင္းနက္....၊
ဟုိဘက္ျခမ္းက စိမ္းေရာင္ေဝ
ဒီဘက္ျခမ္းက ထိပ္ေျပာင္ေန...၊
ငါက နယ္ျခား မ်ဥ္းေကာက္တစ္ေၾကာင္းေပါ့...။

ငါ့ေက်ာေပၚ ဘဝေတြ ေျပာင္လက္
တခ်ဳိ႕က ေမွာင္နက္လို႔ေလ....၊
အခုလည္း ၾကည့္ေပါ့....
ဇာတ္ညႊန္းအသစ္နဲ႔ ဇာတ္ထုပ္အေဟာင္း
ကလို႔မွ မၿပီးႏိုင္ၾက....။

ငါ့ရင္ခြင္ထက္
ဘဝေတြက လွဳိင္းေတြျဖစ္
လွဳိင္းေတြက က်ားေတြျဖစ္
ေတာေတြက လမ္းျဖစ္
လမ္းက ကမၻာျဖစ္
ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ၾကေတာ့ေလ
နင္တို႔ မလြတ္ေျမာက္ေသးသေရြ႕
ငါမေသဘူး...
လွဲလိုက္ဦးမယ္…….ေအးေဆး....။ 

(ပါခ်န္ျမစ္ဟူသည္ ထို္င္းႏိုင္ငံ ရေနာင္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕တို႔ကို ခြဲျခားထားေသာ နယ္ျခားျမစ္ ျဖစ္သည္။)